Διεθνές κονσέρτο αφιερωμένο στην ειρήνη με συμμετοχή Ουκρανού και Ρώσου πιανίστα και Ελληνίδας βιολίστριας σήμερα στο Φεστιβάλ Πεντελικού στις 8:30 μ.μ. στο Μέγαρο Δούκισσας Πλακεντίας – Είσοδος Ελεύθερη

Η σημερινή 3η κατά σειρά εκδήλωση του 1ου Φεστιβάλ Πεντελικού Όρους, είναι αφιερωμένη στην ειρήνη.

Είναι ένα διεθνές κονσέρτο με τη συμμετοχή του Ουκρανού Πιανίστα Sasha Grynyuk, του Ρώσου πιανίστα Petr Limonov και της Ελληνίδας Βιολίστριας Κατερίνας Χατζηνικολάου.

Ο συμβολισμός της εκδήλωσης είναι προφανής. Η παραγωγή είναι του Φεστιβάλ Πεντελικού.

Η εκδήλωση θα γίνει στο Μέγαρο Δούκισσας Πλακεντίας στις 8:30 μ.μ.

 

Οι Καλλιτέχνες

 

Sasha Grynyuk

Ουκρανός Πιανίστας

Γεννημένος στο Κίεβο της Ουκρανίας, ο Sasha Grynyuk σπούδασε στην Εθνική Μουσική Ακαδημία της Ουκρανίας και αργότερα στη Σχολή Μουσικής και Δράματος Guildhall στο Λονδίνο.

O Sasha περιγράφηκε από τον θρυλικό Charles Rosenν ως «ένας εντυπωσιακός καλλιτέχνης με αξιοσημείωτη, αδιάκοπη μουσικότητα που κινείται πάντα με τις πιο φυσικές, ηλεκτρισμένες και ικανοποιητικές ερμηνείες».

Νικητής σε πάνω από δέκα διεθνείς διαγωνισμούς, βραβεία και διακρίσεις, ο Sasha επιλέχθηκε ως «Rising Star» για το BBC Music Magazine και το International Piano Magazine. Οι επιτυχίες του περιλαμβάνουν επίσης τα πρώτα βραβεία στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Grieg και στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου BNDES, επιπροσθέτως από το ότι κέρδισε το πιο διάσημο βραβείο της Guildhall School of Music – το Χρυσό Μετάλλιο – που έχουν κατακτήσει στο παρελθόν καλλιτέχνες όπως η Jacqueline Du Pré και ο Bryn Terfel.

Ο Sasha έχει εμφανιστεί σε όλο τον κόσμο σε πολλούς σημαντικούς χώρους, όπως Wigmore Hall, Barbican Hall, Royal Festival Hall, Queen Elizabeth Hall (Λονδίνο), Bridgewater Hall (Μάντσεστερ), Wiener Konzerthaus, Weil Recital Hall (Carnegie Hall, Νέα Υόρκη), Teatro Real (Ρίο ντε Τζανέιρο) και Salle Cortot (Παρίσι). Έχει εμφανιστεί με ορχήστρες όπως η Βασιλική Φιλαρμονική, η Φιλαρμονική του Bergen, η Ορχήστρα Sinfonica Brasiliera και η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της Ουκρανίας.

Η ηχογράφηση της μουσικής του από τους Glenn Gould και Friedrich Gulda για Piano Classics επιλέχθηκε ως δίσκος του μήνα για το γερμανικό περιοδικό Piano News και μπήκε στη βραχεία λίστα για το Βραβείο Κλασικού Ραδιοφώνου της Νέας Υόρκης.

Μεταξύ των συνεχιζόμενων έργων του Σάσα είναι οι παραστάσεις της πρωτότυπης μουσικής για πιάνο του Σοστακόβιτς για τη βωβή ταινία του 1929 The New Babylon, την οποία ερμήνευσε από στην πρεμιέρα στο LSO St.

«Ο Sasha Grynyuk κατέπληξε όλους τους παρευρισκόμενους και δέχτηκε ένα από τα πιο μακροχρόνια, ειλικρινή και ενθουσιώδη χειροκροτήματα αυτών των ημερών» — Κριτική El País για το Rosendal Festival.

«Ο Sasha Grynyuk ήταν σε εκπληκτική φόρμα καθ’ όλη τη διάρκεια, φέρνοντας τονική ποικιλία μαζί με συμφωνική ενότητα που αποδόθηκε με αίσθηση και αξιοσημείωτη ακρίβεια. Αν οι Ρώσοι μουσικοί του 1929 δεν μπορούσαν να συμβαδίσουν με τους έξαλλους ρυθμούς του Σοστακόβιτς, αυτό δεν ήταν ποτέ πρόβλημα για τον Γκρίνιουκ» — Classic Source.

O Sasha προσκλήθηκε πρόσφατα να συνεργαστεί με την Alina Cojocaru, κύρια χορεύτρια του Εθνικού Μπαλέτου της Αγγλίας και πρώην διευθύντρια του Βασιλικού Μπαλέτου, σε μια σειρά παραστάσεων νέων και κλασικών έργων στο Sadler’s Wells του Λονδίνου, συμπεριλαμβανομένων των Marguerite and Armand του Sir Frederick Ashton. βρίσκεται στην εμβληματική Σονάτα του Liszt σε Β-Eλάσσονα.

O Sasha είναι καλλιτέχνης του Keyboard Trust και αυτή τη στιγμή επωφελείται από την καλλιτεχνική καθοδήγηση της ιδρυτή της Noretta Conci-Leech.

 

Petr Limonov

Ρώσος Πιανίστας

Μαθητής των Maria João Pires και Dmitri Alexeev, ο βραβευμένος Ρώσος, με βρετανική υπηκοότητα, πιανίστας και μαέστρος Petr Limonov πραγματοποιεί εμφανίσεις σε όλη την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο, έχοντας συνεργαστεί, μεταξύ άλλων, με τους Maria João Pires, Nicola Benedetti, Laura van der Heijden, Jennifer Pike, Leonard Elschenbroich. , Natalie Clein και Van Kujik Quartet. Έχει ηχογραφήσει για τις εταιρείες Decca, Onyx Classics, Chandos και Champs Hill.

Το άλμπουμ «1948», που ηχογράφησε με τη Laura van der Heijden, έλαβε το βραβείο «Edison Klassiek» το 2018 και το βραβείο «Newcomer of the Year» του BBC το 2019.

Οι αξιοσημείωτες εμφανίσεις του Petr περιλαμβάνουν το Φεστιβάλ La Roque d’Antheron (που μεταδίδεται από το ραδιόφωνο France Musique), το Wigmore Hall, το Cadogan Hall, το Kings Place, το St Martin-in-the-Fields, το Southbank Centre, το Great Hall of Moscow Conservatory, ένα ρεσιτάλ στο The Duke’s Hall για τον HRH Prince Charles, το iTunes Festival, τηλεοπτικές εμφανίσεις για το BBC Proms Extra, το Podium Wit-teman και εκπομπές για το BBC Radio 3 και το τηλεοπτικό κανάλι “Culture” (Ρωσία). Το 2017, η διασκευή του στο Auld Lang Syne (από το άλμπουμ του Nicola Benedetti “Homecoming”, Decca, 2014) εκτελέστηκε στο Albert Hall στο BBC Proms. Το ρεπερτόριό του εκτείνεται από τον Orlando Gibbons μέχρι τον Arvo Pärt.

Γεννημένος στη Μόσχα, ο Petr άρχισε να παίζει πιάνο σε ηλικία 5 ετών. Ένα χρόνο αργότερα μπήκε στο διάσημο Central Music School της Μόσχας, όπου σπούδασε υπό την καθοδήγηση των Sia-vush Gadjiev, Valery Piasetsky και, αργότερα, Andrei Pisarev. Αφού κέρδισε το Πρώτο Βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Nikolai Rubinstein στο Παρίσι, άρχισε να δίνει συναυλίες σε όλη την Ευρώπη και τη Ρωσία, με την υποστήριξη του Διεθνούς Ιδρύματος Vladimir Spivakov. Συνέχισε τις σπουδές του με τους Hamish Milne και Alexander Satz στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής (Λονδίνο) με πλήρη υποτροφία, ενώ ακολούθησε ένα χρόνο στην Ecole Normale de Musique de Paris Alfred Cortot, όπου δάσκαλοί του ήταν οι Ramzi Yassa και Wolfram Schmitt-Leonardy.

Το 2010 ο Petr επέστρεψε στο Λονδίνο για να ξεκινήσει τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Royal College of Music με τον Dmitri Alexeev με πλήρη υποτροφία, αποκτώντας το μεταπτυχιακό του το 2012. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ο Petr έλαβε μέρος σε masterclasses που έδωσε ο Ferenc Rados, ο Alfred Brendel, Stephen Hough, Vitaly Margulis και Stephen Kovacevich. ενώ στο RCM σπούδασε επίσης διεύθυνση ορχήστρας με τον Peter Stark. Τον Νοέμβριο του 2013 ο Petr έκανε το ντεμπούτο του ως διεύθυνση διεύθυνσης στο Cadogan Hall με τη Διεθνή Ορχήστρα Δωματίου του Λονδίνου, σκηνοθετώντας έργα των Glazunov και Rachmaninov.

«Ένας εξαιρετικά πολύπλευρος, εκπληκτικός μουσικός, που έχει μια ατελείωτη σειρά ικανοτήτων». – Classical Music Magazine

«…Ο Petr Limonov, με φαινομενική αποστασιοποίηση, έπαιξε τα πιο απαιτητικά κομμάτια με απίστευτη ευκολία, απλότητα και τέλεια ειλικρίνεια.». – La Nouvelle République

«Ο Peter Limonov είναι ένας από τους καλύτερους πιανίστες και μουσικούς που είχα την τιμή να παίξω και να ακούσω μαζί τους. Η βαθιά του ευαισθησία είναι εξαιρετικά σπάνια, η μουσική του ευφυΐα υψηλού βαθμού και η πιανιστική του δύναμη τρομερή. Ο Petr είναι μια από τις πιο φωτισμένες μουσικές ψυχές που έχω συναντήσει». – Nicola Benedetti

«Η μαεστρία του είναι συναρπαστική». – Rubric News

 

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ

Βιολίστρια

Η Βιολίστρια Κατερίνα Χατζηνικολάου έχει επαινεθεί ως η μουσικός με τη»σπινθηροβόλο ζωντάνια και δεξιοτεχνία« από την Γερμανική εφημερίδα Rheinische Post. Στις συναυλίες της μαγεύει το κοινό με τις αυθόρμητες ερμηνείες και την συναρπαστική ακτινοβολία της. Η ποικιλία του ήχου της αποδεικνύει μια εντατική απασχόληση με στιλ διάφορων εποχών από το μπαρόκ ως τη σύγχρονη κλασική μουσική. Η Γερμανική εφημερίδα του Leverkusener Stadtanzeiger την επαινεί με τα εξής λόγια: “Με έναν απολύτως αυτονόητο τρόπο, όπως φαίνεται, η Κατερίνα αφοσιώνεται με τον ίδιο βαθμό φανταστικά και στη παλαιά κλασική όπως και στη σύγχρονη κλασική μουσική.“

Η Κατερίνα Χατζηνικολάου έχει κερδίσει πολλούς διαγωνισμούς σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Το 1998 κέρδισε το πρώτο βραβείο στον γερμανικό διαγωνισμό „Jugend musiziert“ σε ηλικία επτά ετών. Το 2007 έλαβε στον ίδιο διαγωνισμό το πρώτο βραβείο σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Έλαβε πρώτα βραβεία στον διεθνή διαγωνισμό Golden Classical Music Awards (2020) και στον πρώτο διεθνή διαγωνισμό βιολιού Thöne, καθώς και το βραβείο καλύτερης ερμηνείας για ανατεθέν κομμάτι (2015). To 2016 κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό Alois Kottmann στη Φρανκφούρτη. Εξ άλλου κέρδισε το πρώτο βραβείο του διεθνή διαγωνισμού eMuse ο οποίος την κάλεσε να παίξει μια συναυλία στο Μουσείο Ακρόπολης (2017). Επίσεις τον ίδιο χρόνο κέρδισε το δεύτερο βραβείο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού “Νέος Σολίστ” Θεσσαλονίκης. Μαζί με τη πιανίστρια της, Schaghajegh Nosrati, αποτελούν το ντουέτο Ευτέρπη, το οποίο τον Μάρτιο του 2013 έφθασε στον τελικό του Γερμανικού Μουσικού Διαγωνισμού.Το 2016 έλαβε μέρος στον τελικό του διαγωνισμού Ton und Erklärung στο Βερολίνο όπου έπαιξε με την Συμφωνική Ορχήστρα Βερολίνου (Deutsches Symphonieorchester Berlin) ερμηνεύοντας το 4ο κοντσέρτο του W.A. Mozart για βιολί και ορχήστρα.

Ως σολίστ, έδωσε συναυλίες, μεταξύ άλλων, σε φημισμένες αίθουσες όπως τη Φιλαρμονική Κολωνίας, την Carnegie Hall στη Νέα Υόρκη, την Αίθουσα του Ραδιοφώνου του Βερολίνου (rbb Sendesaal), τη Tonhalle Ντίσσελντορφ, το Beethoven-Haus στη Βόννη, τη Laeiszhalle στο Αμβούργο, τη Liederhalle στη Στουτγάρδη και το Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης με τη Φιλαρμονική της Νότιας Βεστφαλίας, με τη Συμφωνική Oρχήστρα Βερολίνου, τη Ορχήστρα Δωματίου Neues Rheinisches Kammerorchester της Κολωνίας, τη Philharmonia Hungarica, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Μπρεμερχάφεν και τη Νέα Φιλαρμονία Βεστφαλίας.

Από το 2021 είναι εξάρχοντας της ορχήστρας Duisburger Philharmoniker. Από το 2017 μέχρι το 2019 ήταν εξάρχοντας στην ορχήστρα Bergische Symphoniker και από το 2013-2014 ήταν μέλος στα πρώτα βιολιά της ορχήστρας Gürzenich Orchester. Από το 2010-2013 ήταν εξάρχοντας του συγκροτήματος νέων Studio Musikfabrik με το οποίο έπαιξε μια τουρνέ στη Σιγκαπούρη, Μαλαισία και το Μπανγκόκ. Στο Φεστιβάλ Acht Brücken και την Ruhrtriennale 2010 συμμετείχε σε πολλές άλλες παγκόσμια πρώτες παρουσιάσεις με σολιστικά μέρη.

Υποτροφίες και χρηματικά έπαθλα έλαβε την περίοδο 2010-2011 από την E.ON και τη Γερμανική Ακαδημαϊκή Υπηρεσία Προγραμμάτων Ανταλλαγής (DAAD). Από το 2012-2016 έλαβε υποτροφία από τον σύλλογο Live Music Now, ο οποίος ιδρύθηκε από τον Yehudi Menuhin, και από το 2014- 2017 την υποστήριζε χρηματικά η υποτροφία του ανδρόγυνου Horst και Gretl Will.

Η Κατερίνα Χατζηνικολάου έκανε τα πρώτα της μαθήματα στο βιολί σε ηλικία τεσσάρων ετών, στην Ελλάδα, στο κρατικά αναγνωρισμένο ωδείο Ορφέας (Αξιούπολη, νομός Κιλκίς). Το 1997, συνέχισε τη μουσική της εκπαίδευση, κάνοντας ιδιαίτερα μαθήματα με την Αμερικανίδα σολίστ Monique Mead και από το 2001 με τον καθηγητή Alexander Kramarov. Σε ηλικία δώδεκα ετών έγινε νεαρή φοιτήτρια της Ανώτατης Σχολής Robert Schumann στο Ντίσελντορφ. Από το 2012 συνέχισε τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Χορού της Κολωνίας, στο Τμήμα της κας Αριάδνης Δασκαλάκη. 2019 τελείωσε και τις μεταπτυχιακές σπουδές της στη μουσικολογία με κέντρο βάρους στη καλλιτεχνική εξέλιξη και έρευνα. Ένα από τα ερευνητικά πρότζεκτ της επιλέχθηκε από το Κολέγιο Μουσικής και Τέχνης του Montepulciano και βραβεύθηκε τον τίτλο »Students in Residence«.

Διεύρυνε τη μουσική της παιδεία, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο διεθνών σεμιναρίων όπως τη Kronberg Academy και τα Darmstädter Ferienkurse για σύγχρονη κλασική μουσική με τους Λεωνίδα Καβάκο, Pavel Vernikov, Mauricio Fuks, Mihaela Martin, Miriam Fried, Ida Kavafian και Barnabas Kelemen, Christoph Poppen, Pierre-Laurent Aimard, Evgueni Sinaiski και Anthony Spiri. Στον κλάδο της Ιστορικής Πρακτικής Εκτέλεσης εντατικά μαθήματα με τον καθηγητή ανώτατης σχολής Richard Gwilt και τον διεθνώς φημισμένο βιολιστή Sigiswald Kuijken.

Η Κατερίνα έπαιζε ένα βιολί του Giovanni Paolo Maggini, του 1629, το οποίο της δόθηκε προσωρινά από το 2014-2018, κατόπιν επιτυχούς εξέτασης, από την Ανώτατη Μουσική Σχολή της Κολωνίας.

 

Comments are closed.